Elite

kwaliteit van cannondale

Elite serie – Racefietsen van Cannondale

De Elite lijn van Cannondale bestaat uit pure volbloed racemachines. Deze Elite lijn van racefietsen is ontworpen voor maximale efficiëntie. Met de focus op de perfecte balans van lichtgewicht, stijfheid, aerodynamica en nauwkeurige besturing, is de Elite lijn ontworpen om u als eerste over de finish te krijgen.

  • Constante optimalisatie
  • Maximale doeltreffendheid
  • Lichtgewicht en aerodynamisch
  • Voor maximale prestaties

CAAD12: een sprong voorwaarts in aluminium prestaties

Dit is voor de kern – de lokale helden, de werkman racers met beitelachtige benen en dromen van glorie, omdat ze weten dat niets de CAAD12 kan raken. Lichter, stijver en gladder dan de meeste koolstofframes. Het is niet alleen de beste legeringsfiets die ooit is gemaakt, het is de enige keuze voor degenen die het weten.

Slim gevormd C1 6069 constructie

Onze meest premium constructie, gestroomlijnd design en hoog kwaliteit 6069 aluminium voor ultieme prestaties.

CAAD12

Brace-on Disc Mounts

CAAD12’s minimalistische flat-mount disc mounts zijn niet alleen ultralicht in gewicht en ontzettend stevig, maar ze zijn zo’n mooie toevoeging dat er patent zit op het design.

CAAD12

Delta Seat Tube/BB30A

Voor geoptimaliseerde stevigheid van de stoelbuis loopt deze uiteen naar een grote ovale sectie waar het samenkomt met de trapas.

CAAD12

CAAD Optimo: voor topprestaties

De CAAD Optimo is de perfecte instapfiets. Met een geometrie en uitrustingskenmerken die rechtstreeks zijn afgeleid van de machtige CAAD12, zullen zijn racewaardige prestaties en prettige prijskaartje ervoor zorgen dat u binnen no-time een wielrenner bent.

Geintegreerde montagepunten

Subtiele montagepunten voor spatschermen en achterdrager geven de CAAD Optimo mogelijkheden voor woon-werkverkeer en trainingen in de regen.

Optimo

Interne kabelgeleiding voor de remschijven

Interne leidingen voor de schijfremmen door het frame en de vork voor een strak uiterlijk.

Optimo

Save micro-suspension

Speciaal ontwikkelde flex-zones in de staande en liggende achtervorken absorberen schokken en trillingen.

Optimo

Conische balhoofdbuis

Van 1-1/8″ naar 1-1/4″ taps toelopende vorkbuis geeft de beste balans tussen stijfheid, verticale flexibiliteit en gewicht.

Optimo

SuperSix Evo: de ultieme krachtsverhouding

De SuperSix EVO balanceert binnen de mix van licht gewicht, stijfheid, aerodynamica en soepele verticale flexibiliteit. Fiets snel en ver of verbeter uw persoonlijke records met deze uitgebalanceerde racefiets.

Systeemintegratie

Door het frame, de vork en de belangrijkste componenten zoals cranksets en zadelpen tegelijkertijd als een systeem te ontwerpen, kunnen honderden grammen gewicht worden bespaard ten opzichte van de concurrentie. Framegewicht: Hi-MOD – 777 gram (56 cm, compleet). Gewicht voorvork: 280 gram – 67 gram lager systeemgewicht (frame, vork, balhoofdset, zadelpen) dan de vorige EVO Framegewicht: Hi-MOD Disc – 829 gram/vork – 360 gram – Minder dan 150 gram extra t.o.v. de non-disc-versie!

SuperSix

Continuous carbon speed save-vork:

BallisTec carbon vorkconstructie uit één stuk. Continuous Carbon fiber-constructie van de dropout tot aan de bovenzijde van de vorkbuis zorgt voor een zeer hoge constructiesterkte. Ontwerp zonder vorkkroon bespaart gewicht en verbetert de ligging van de carbonvezels voor een verbazingwekkende verhouding tussen sterkte en gewicht. Lichter, stijver en soepeler.

SuperSix

Ultralichte schrijfremintegratie

De ongelofelijke controle van schijfremmen, zonder de gewichtsnadelen. Het geïntegreerde flat mountschijfremontwerp voegt minder dan 150 gram toe aan de frameset met behoud van de fijne rijeigenschappen van de EVO.

SuperSix

SAVE 25,4 mm zadelpen

Op veel modellen zit een flexibele SAVE-zadelpen die ter hoogte van het zadel tot 36% meer doorbuiging geeft dan vergelijkbare 27,2 mm zadelpennen. Dat zorgt voor meer zitcomfort bij het rijden over hobbels.

SuperSix

TAP aero-kenmerken

Subtiele TAP (Truncated Aero Profile)-buisvormen in de onderbuis, zitbuis, staande achtervorken en voorvork verminderen de aerodynamische weerstand zonder de gebruikelijke nadelen van gewicht, stijfheid en verticale doorbuiging van normale aerobuisvormen.

SuperSix