Slim gevormd C1 6069 constructie
Onze meest premium constructie, gestroomlijnd design en hoog kwaliteit 6069 aluminium voor ultieme prestaties.

Brace-on Disc Mounts
CAAD12’s minimalistische flat-mount disc mounts zijn niet alleen ultralicht in gewicht en ontzettend stevig, maar ze zijn zo’n mooie toevoeging dat er patent zit op het design.

Delta Seat Tube/BB30A
Voor geoptimaliseerde stevigheid van de stoelbuis loopt deze uiteen naar een grote ovale sectie waar het samenkomt met de trapas.

Geintegreerde montagepunten
Subtiele montagepunten voor spatschermen en achterdrager geven de CAAD Optimo mogelijkheden voor woon-werkverkeer en trainingen in de regen.

Interne kabelgeleiding voor de remschijven
Interne leidingen voor de schijfremmen door het frame en de vork voor een strak uiterlijk.

Save micro-suspension
Speciaal ontwikkelde flex-zones in de staande en liggende achtervorken absorberen schokken en trillingen.

Conische balhoofdbuis
Van 1-1/8″ naar 1-1/4″ taps toelopende vorkbuis geeft de beste balans tussen stijfheid, verticale flexibiliteit en gewicht.

Systeemintegratie
Door het frame, de vork en de belangrijkste componenten zoals cranksets en zadelpen tegelijkertijd als een systeem te ontwerpen, kunnen honderden grammen gewicht worden bespaard ten opzichte van de concurrentie. Framegewicht: Hi-MOD – 777 gram (56 cm, compleet). Gewicht voorvork: 280 gram – 67 gram lager systeemgewicht (frame, vork, balhoofdset, zadelpen) dan de vorige EVO Framegewicht: Hi-MOD Disc – 829 gram/vork – 360 gram – Minder dan 150 gram extra t.o.v. de non-disc-versie!

Continuous carbon speed save-vork:
BallisTec carbon vorkconstructie uit één stuk. Continuous Carbon fiber-constructie van de dropout tot aan de bovenzijde van de vorkbuis zorgt voor een zeer hoge constructiesterkte. Ontwerp zonder vorkkroon bespaart gewicht en verbetert de ligging van de carbonvezels voor een verbazingwekkende verhouding tussen sterkte en gewicht. Lichter, stijver en soepeler.

Ultralichte schrijfremintegratie
De ongelofelijke controle van schijfremmen, zonder de gewichtsnadelen. Het geïntegreerde flat mountschijfremontwerp voegt minder dan 150 gram toe aan de frameset met behoud van de fijne rijeigenschappen van de EVO.

SAVE 25,4 mm zadelpen
Op veel modellen zit een flexibele SAVE-zadelpen die ter hoogte van het zadel tot 36% meer doorbuiging geeft dan vergelijkbare 27,2 mm zadelpennen. Dat zorgt voor meer zitcomfort bij het rijden over hobbels.

TAP aero-kenmerken
Subtiele TAP (Truncated Aero Profile)-buisvormen in de onderbuis, zitbuis, staande achtervorken en voorvork verminderen de aerodynamische weerstand zonder de gebruikelijke nadelen van gewicht, stijfheid en verticale doorbuiging van normale aerobuisvormen.
