Voor 17:00 uur besteld, morgen in huis
Gratis verzending vanaf 50 euro!
Gratis retourneren binnen 14 dagen
Veilig betalen met IDEAL
Het Schwalbe Airless System is vanaf nu bij Anjo Jager Fietsen verkrijgbaar!
30-11-2018

Het Schwalbe Airless System is vanaf nu bij Anjo Jager Fietsen verkrijgbaar!

Wat dit systeem bijzonder maakt zijn de comfortabele rijeigenschappen. Deze zijn bijna identiek aan een luchtband met 3,5 bar en het systeem gaat mee tot ca. 10.000 km, compleet onderhoudsvrij.  Uitermate geschikt voor woon-werkverkeer of E-bikers. Alleen verkrijgbaar bij de Airless gecertificeerde fietsvakhandel.
Kom bij ons langs voor een proefrit.
 
Schwalbe Airless System: nooit meer lekrijden!
Eenmaal gemonteerd kan er, bij normaal gebruik, tot wel 10.000 kilometer zorgeloos gefietst worden met het Airless System -  zonder onderhoud, nooit meer lekrijden en nooit meer pompen. Met een gevoelsmatige luchtdruk van rond de 3,5 bar zijn de rijeigenschappen vergelijkbaar met die van een binnenband. Beschikbaar in de maat 40-622.
Massieve binnenband systemen bestaan echter al, maar wat dit nieuwe Airless System zo buitengewoon maakt, zijn de technische eigenschappen van de foamdeeltjes, bestaande uit thermoplastisch polyurethaan (E-TPU), bekend onder de merknaam Infinergy®  van BASF. Het is overigens hetzelfde materiaal dat in de zolen van Adidas BOOST hardloopschoenen gebruikt wordt. Zo heeft de Airless tube een uitstekende demping, biedt het veel comfort en geeft zelfs een energieboost dankzij de uitmuntende flexibiliteit van het materiaal. En precies die sensationele veerkracht maakt hét verschil in vergelijking met de tot dusver gebruikte foamsoorten voor solid tubes. De Airless tube is in feite te vergelijken met duizenden mini luchtkussentjes met een enorme regeneratie vermogen. Om het Airless System compleet te maken heb je ook de Airless Tire en Airless Ring nodig. Deze zijn ook speciaal ontwikkeld voor het Schwalbe Airless System.
Met deze technische voordelen is daarentegen de rolweerstand en het gewicht iets hoger dan bij de bandsystemen met de klassieke butyl binnenbanden, dus fietsers die veel waarde hechten aan zeer goede prestaties tussen buitenband, binnenband en ondergrond, dan blijft de klassieke butyl binnenband de eerste keus.